Zijn er afspraken over maximaal hoogte van bebouwing ?
Daar zijn geen afspraken over gemaakt. Het bouwen van appartementen hoort zeker tot de mogelijkheden. De bouwhoogte zal worden afgestemd op de omgeving en is mede afhankelijk van de afstand tot bestaande bebouwing.
Wat is het idee qua nieuwe verkeersstromingen die zullen ontstaan met een nieuwe wijk zoals deze?
Die moeten op een verantwoorde wijze worden afgewikkeld op het omliggende wegennet. Nader onderzoek moet uitwijzen welke oplossing het meest verkeersveilig is en de minste overlast bezorgd.
Wordt het een autovrije wijk?
Montfoort kent geen treinstation. Daardoor blijven de bewoners voor hun mobiliteit voornamelijk afhankelijk van autovervoer. De auto kan dan ook niet volledig worden weggedacht in de plannen. Wel kunnen er allerlei concepten voor een autoluwe wijk worden bedacht, waarbij de auto op afstand van de woning wordt geparkeerd en de openbare ruimte in de nieuwe […]
Is een directe weg naar de Reinaldaweg een optie?
Dat is geen optie. De provincie staat geen nieuwe aansluitingen toe op de weg.
Kan de Tiendweg richting Reinaldaweg weer hersteld worden?
Dat is de moeite waard om te onderzoeken, maar dit valt enigszins buiten de reikwijdte van de planvorming voor De Bleek.
Zou het niet heel praktisch zijn om van de Bleek een breed fietspad te maken. En de aanvoer van verkeer via de provinciale weg te doen?
De Bleek blijft in ieder geval als ontsluitingsroute voor de bestaande wijken gehandhaafd. Nader verkeerskundig onderzoek moet uitwijzen of de nieuwe wijk of delen daarvan ook op De Bleek kunnen worden aangesloten.
Door de weeks staat het in de spits naar de Meern s’ ochtends/ s’ avonds altijd vast. Hoe zien jullie dat voor je met zoveel meer huishoudens die ook hier de snelweg op moeten?
Corona heeft aangetoond dat ’thuiswerken’ een reĆ«le mogelijkheid is. De filedruk is daarmee drastisch afgenomen. Door in de nieuwe woningen ruimte voor thuiswerken te implementeren kan deze tendens worden gestimuleerd.
Hebben de huidige bewoners van de Bleek nog inspraak over de ontsluiting?
Vanzelfsprekend krijgt de omgeving de gelegenheid om mee te denken. Nader verkeerskundig onderzoek moet uitwijzen hoe de nieuwe wijk het beste op het omliggende wegennet kan worden aangesloten en wat dit betekent voor de verkeersdruk op de bestaande wegen.
Wordt de Benedenkerkweg ontzien voor de ontsluiting? Zodat er geen extra verkeer komt op de Benedenkerkweg.
Vooralsnog wordt ingezet op de afwikkeling van het verkeer naar het noorden in de richting van Willeskop, hetzij over De Bleek of via een nieuwe aansluiting op de N228. Nader onderzoek moet uitwijzen welke oplossiing de beste is.
Blijft de paralelweg van de Bleek intact, en ook de oude tiendweg, houdt die landelijk karakter?
De Tiendweg blijft zijn oorspronkelijk karkater behouden en zal mogelijk onderdeel worden van een recreatieve route door en om de nieuwe wijk. Voor de indeling en vormgeving van de eerste strook parallel aan De Bleek kunnen verschillende oplossingen worden bedacht, bebouwd of juist groen. Onderzoek zal uitwijzen of de parellelweg hierin kan worden geintegreerd.